Daniela stāsts

Pie mums vērsās 2. klases skolnieka Daniela mamma ar lūgumu palīdzēt viņas dēlam apgūt lasīšanas un stāstīšanas prasmes. Mūsu psihologs sākotnēji veica izpēti, lai noskaidrotu mācīšanās grūtību cēloņus. Atklājās ļoti vājas uzmanības koncentrēšanas un darba atmiņas spējas. Zēns lasot izdomāja jaunus vārdus. Atstāstot stāstus, viņam vienmēr izdevās izveidot jaunu – savu stāstu.

Ņemot vērā, ka ģimene dzīvoja 50 km attālumā no Jelgavas, mamma lūdza viņu apmācīt ar metodēm un tehnikām, kā zēnu trenēt un mācīt mājās. Nodarbībās speciālists demonstrēja Barboleta līdzsvara platformu, taču mamma teica, ka labāk būtu darboties ar kādu citu efektīvu veidu, jo nevēlas iegādāties līdzsvara platformu. Speciālists, cienot mammas lēmumu, demonstrēja dažādus citus vingrinājumus un uzdevumus. Pēc 3 nodarbībām, kurās mamma ar zēnu tika apmācīti veikt uzvedumus iesaistot kustības, lai trenētu uzmanību, atmiņu, klausīšanos, atstāstīšanu un lasīšanu, zēns piegāja pie mammas un sāka čukstēt. Mamma deva atļauju zēnam pateikt vēlamo skaļi. Tad zēns pienāca pie speciālista un lūdza, vai var šo līdzsvara dēli ņemt uz mājām.

Uz jautājumu, kādēļ viņš tā vēlas, zēns stāstīja, ka ar to ir daudz interesantāk mācīties. Zēns mājās devās ar līdzsvara platformu. Ģimenei ir vienošanās ar speciālistu satikties reizi mēnesī vai divos mēnešos, lai saņemtu atbalstu mācību tehniku pielietošanā. Zēns saka: “Man patīk tā mācīties! Ir daudz interesantāk !”

Šobrīd zēns ne tikai lasa tekstu, bet arī spēj iemācīties tekstu no galvas un piedalīties runas konkursā. Rezultātā zēna mamma nolēma kļūt par Barboleta speciālistu, ar mērķi vairāk palīdzēt savam bērnam mācību procesā.